Een bijzondere zilvercollectie in een bijzonder museum

De collectie van de Martens-Mulder Stichting is te bewonderen in Enschede: in de Zilverkamer van Rijksmuseum Twenthe

Rijksmuseum Twenthe heeft de rijkste en de mooiste kunstcollectie van Oost-Nederland. Geniet van opzienbare wisseltentoonstellingen van hedendaagse, moderne en klassieke kunst en kunstnijverheid. Jaarlijks zijn er tot wel tien tentoonstellingen geprogrammeerd, meestal verschillende naast elkaar, over de cultuur in heden of verleden. Geniet van Breitner, Breughel, Ruisdael en Redon, Jongkind en Monet en de vele andere meesters in de 36 zalen.

Van bijzondere klasse zijn ook het museumcafé (in nieuwbouw van architect Ben van Berkel) en de aangrenzende binnentuin (landschapsarchitect Lodewijk Baljon). Geniet hier van een kop koffie of thee, maar ook van een heerlijke lunch. Vergeet de museumwinkel niet, vol culturele hebbedingen.

Rijksmuseum Twenthe
Lasondersingel 129-131